دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
علی رغم فراخوان گسترده ضد انقلاب برای کشاندن مردم معترض به خیابان‌ها اما روز شنبه ۱۶ مهرماه اکثر شهرها و مناطق کشور روز آرامی را پشت سرگذراندند.

به گزارش آوای خزر، ضد انقلاب برای امروز شاید سنگین‌ترین هجمه رسانه‌ای را به راه انداخته بود و فراخوان‌های متعددی را برای شنبه دست به دست کرده بود اما بیشتر شهرهای کشور در آرامش کامل بود و قریب به اتفاق کلاس‌های دانشگاه‌های کشور تشکیل شد. روزهای پایانی هفته گذشته نیز زندگی عادی مردم در تمامی شهرهای کشور در جریان بود.

زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان دیروز و امروز روزهای آرامی را سپری کرد و مردم برخورد سردی به فراخوان ضد انقلاب برای تجمع نشان دادند. خراسان‌های جنوبی و شمالی، سمنان، اردبیل، زنجان، بوشهر، کرمان، گلستان و هرمزگان هم روز و شب عادی را سپری کردند. خوزستان هم مانند روزهای قبل در آرامش بود.

صبح  تجمعی با جمعیت حدودی ۴۰۰ نفر در گوهردشت کرج رخ داد، تجمع‌های کم جمعیتی هم از خیابان درختی این شهر و هم چنین خیابان اصلی فردیس گزارش شده است. دانشگاه آزاد کرج هم صبح امروز شاهد یک تجمع دانشجویی بود.

 شهر سنندج نیز در میدان آزادی، میدان مادر و پیاده راه فردوسی شاهد تجمعاتی بودند. اخبار غیررسمی از شهادت یک پاسدار با شلیک تیرجنگی حکایت دارد. ستاد امر به معروف استان نیز مورد هجوم آشوبگران قرار گرفت.  

اغتشاشات سنندج با یک کشته سازی نیز همراه شد و ضد انقلاب با پخش یک ویدئو و کپشن‌های خیالی سعی بر متشنج کردن اوضاع کردستان داشتند. پلیس بارها اعلام کرده است در تجمعات خیابانی به هیچ وجه از تیر جنگی استفاده نمی‌کند. در اغتشاشات آبان ۹۸ هم حدود ۵۰ نفر از مردم با اسلحه غیر سازمانی کشته شدند. 

در قم، همدان، قزوین، گیلان و مازندران تجمعاتی در دانشگاه‌ها شکل گرفت. زندگی عادی مردم در کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز مانند هفت روز گذشته جریان دارد. هوای این مناطق سرد شده و مردم بخاری‌های خانه‌ها را روشن کردند. 

آذربایجان غربی نیز چند روز درگیر زلزله خوی بود و تمامی شهرها زندگی عادی مردم جریان داشت تنها در بوکان برخی از مغازه های بازار مرکزی شهر به خاطر تهدید گروهک های تجزیه طلب کرد تعطیل بود. دختران چند مدرسه راهنمایی هم هنگام ظهر مدت کوتاهی شعار می‌دادند. تجمع حدود ۵۰ نفره نیز در میدان فرمانداری بوکان شکل گرفت. تمام ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی نیز هیچ تجمعی به خود ندیدند. 

در اصفهان هم تعدادی از افراد در خیابان چهارباغ بالا و میدان آزادی با شکل دادن تجمعات محدود در خیابان با ایجاد ترافیک در این محدوده موجب برهم زدن نظم عمومی و مزاحمت برای مردم شدند.

حدود پنجاه نفر از جوانان دختر و پسر با حضور در میدان شهدای اراک به صورت پراکنده شعارهایی هنجارشکنانه سر دادند.

در خرم‌ آباد و بقیه شهرهای لرستان شب آرامی سپری شد اما خیابان هفت تیر دورود شاهد تجمع حدود صد نفری بود. اغتشاشگران شعار سر دادند و با سنگ شیشه‌های مصلی را شکستند با ورود پلیس این اغتشاش پایان یافت. 

میدان نمازی شیراز هم شاهد یک تجمع ۵۰ نفره بود. ۳۶ شهرستان دیگر استان فارس نیز روز و شب پاییزی آرامی را سپری کردند. 

در شهر ایلام هم جمعیتی در حدود ۵۰ نفر در چهار راه سعدی (مرکز شهر) و پارک کودک تجمع داشتند.

 در چهارراه نوبهار کرمانشاه نیز حدود ۱۰۰ نفر تجمع کردند. برخی خودروها نیز با بوق زدن اعتراض خود را به ترافیک شهر نشان می‌دادند. هم اکنون تردد در تمام خیابان‌های کرمانشاه به طور عادی در جریان است. 

در یزد نیز جمعی از دانشگاهیان علوم پزشکی شهید صدوقی ظهر امروز بعد اقامه نماز در محوطه پردیس علوم پزشکی تجمع کرده و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریگا و مرگ بر فتنه گر اغتشاشات اخیر در محوطه این دانشگاه و دانشگاه یزد را محکوم کردند.

در مشهد نیز تجمعات چند ده نفری در بلوار وکیل آباد و چند منطقه دیگر اتفاق افتاد. معترضین به بعضی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اموال عمومی آسیب رساندند. بقیه شهرهای استان بزرگ خراسان رضوی به فراخوان ضد انقلاب پاسخ منفی دادند.

پلیس در برخی از شهرها برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرد. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در تجمعات تهران و چند شهر دیگر از تفنگ پینت بال نیز استفاده شده است.

در تهران هم جمعیت تجمع کنندگان در تئاتر شهر ۲۰ نفر تخمین زده می شود. تجمعات چند ده نفره مشابهی در خیابان آزادی نزدیک دانشگاه شریف، خیابان کارگر شمالی و میادین فلاح، انقلاب، هفت تیر و بهارستان شکل گرفت. در برخی نقاط اغتشاشگران سطل زباله آتش زدند و ترافیک ایجاد کردند.

در لاله زار حدود ۱۰۰ نفر تجمع کردند و ۴ سطل زباله را آتش زدند و با جدول‌های سیمانی کنار خیابان ترافیک ایجاد کردند.

تجمع حدود ۱۵۰ نفره در نازی آباد هم پایان یافت.

در منطقه امامزاده حسن نیز درگیری آشوبگران با نیروهای بسیج یک شهید و دو مجروح برجای گذاشت.

 تجمع ۴۰ نفر آشوبگران در بازار تهران به آتش زدن یک کیوسک پلیس و دکه‌های فروش بلیط ون ختم شد.

بازاریان نیز با اغتشاشگران همراهی نکردند. پس از آتش سوزی کانکس نیروی انتظامی، پلیس از بازاریان خواست تا مغازه‌ها را تعطیل کنند. ضد انقلاب با پخش تصاویر مغازه‌های بسته به دروغ اعلام کرد بازار تهران اعتصاب کرده است.

در مجموع به نظر می‌رسد که در کل کشور جمعیت معترض کمتر از ۵ هزار نفر بوده است که نسبت به روزهای نخست اغتشاشات شاهد افت چشمگیر جمعیت کف خیابان هستیم./همشری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها